Escola de nais e pais 2017/2018
Comezamos a Escola de Nais e Pais (ENP) do Anpa Milnenos/CEIP Emilia Pardo Bazán do presente curso. Trátase dun proxecto no que temos moito interese e que confiamos en que teña unha acollida importante. A ENP configúrase como unha serie de charlas e obradoiros prácticos nos que se tratarán temas de interese para as familias.
A ENP finánciase coas aportacións das familias socias do Anpa e coa colaboración das entidades seguintes:
- ONG Axuda en Acción a través do plan de actividades asinado co CEIP Emilia Pardo Bazán e Anpa Milnenos para o curso 2017/2018.
- CC Los Rosales coa cesión do local para a celebración do obradoiro de disciplina positiva
As inscricións nas sesións son gratuitas pra todos os socios/as,pero deberedes facer a incrición online a través da aplicación do ANPA. Por razóns de aforo entenderemos que a solicitude é para un adulto salvo que incribades a dous dos vosos fillos/as ou nos indiquedes nun mail outra cousa.
Iremos publicando no blog toda a información que se vaia xenerando durante as xornadas, para que quede a disposición de todos nos.
Moitas grazas.
Ponente
María Soto
Educa Bonito en Disciplina Positiva http://educabonito.blogspot.com.es/
María Soto, de Educa Bonito, conduce a través de dos seus obradoiros a enerxía positiva a outras familias (A Voz de Galicia, 20/10/2017)
Contidos
A DISCIPLINA POSITIVA ofrece respostas e ferramentas prácticas para dirixir os retos diarios dos nosos nenos cara a momentos de aprendizaxe para a vida. Baseada na amabilidade e a constancia, céntrase na procura de solucións e o manexo respectuoso das emocións, porque ensina e motiva ós nenos a que descubran as súas propias capacidades. Aporta un clima de cooperación nos fogares e nas aulas e guía ós nenos no desenvolvemento de habilidades como o autocontrol, a resolución de conflitos, a empatía e a tolerancia, o respecto por sí mesmos e os demais, etc.
Algúns dos contidos que se tratarán son:
Materiais e documentación
Ponentes
Daniel Neira Barral (Sesión I: Adolescentes e Novas Tecnoloxías: aspectos legais que non estaría de máis coñecer)
Doutor en Dereito. Avogado en exercicio polo Ilustre Colexio de Avogados de Santiago de Compostela dende o ano 2001 e Investigador da Universidade de Santiago de Compostela. Responsable de área na Oficina do Valedor do Pobo de Galicia, en campos como transparencia, acceso a información en corporacións locais e órganos/institucións rexionais, novas tecnoloxías e menores e Internet (2012-2015). Foi membro do equipo de traballo do estudo “Adolescentes e Internet en Galicia” realizado polo Valedor do Pobo e a Consellería de Educación en 2011; do Proxecto “Mocidade En liña” en 2014 (coordinando os aspectos xurídicos do mesmo) e autor de diversas publicacións e informes extraordinarios ao Parlamento de Galicia (Menores e Internet 2012, Transparencia 2014). Coautor do libro “Adolescentes e Novas Tecnoloxías: unha responsabilidade compartida”, así como de diversas publicacións sobre dicha temática. Docente e conferenciante en numerosos cursos, xornadas e seminarios sobre problemas relacionados coa adolescencia, o uso da internet, as redes sociais e as Novas Tecnoloxías ou o cyberbullying, así como do Curso de Prevención, detección e tratamento do Acoso Escolar, da Consellería de Educación (Xunta de Galicia), ou do curso Menores e Internet que actualmente imparte a Academia Galega de Seguridade Pública para a formación das Forzas e Corpos de Seguridade. Director Académico Master Tratamento e protección de datos na Universidade de Santiago de Compostela
Patricia Gómez Salgado (Sesión II: Internet, menores e TIC: claves para entender e previr)
Doutora en Psicoloxía (2015), Máster en Xestión e Dirección de Centros de Servizos Sociais (2014) e Máster en Saúde Pública (2016). Dende 2012 forma parte da Unidade de Psicoloxía do Consumidor e Usuario da Universidade de Santiago de Compostela. Na actualidade compaxina a súa actividade investigadora e docente no ámbito académico co traballo como psicóloga na Federación de Asociacións de Familiares e Enfermos Mentais de Galicia (FEAFES Galicia), sendo tamén colaboradora da Fundación INGADA (Instituto Galego do Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividade e trastornos asociados). Participou en máis dunha quincena de proxectos de investigación e a súa tese doutoral desenvolveuse baixo o título Ou uso problemático da internet e as Novas Tecnoloxías en adolescentes galegos. Ademais desta liña focalizada na detección precoz, screening e prevención do uso problemático da internet entre os menores, participa noutra emerxente sobre ciberacoso e unha terceira enmarcada na prevención do consumo abusivo de alcol entre os adolescentes, o que a levou a realizar unha estancia de investigación no Boston Children’s Hospital (Harvard Medical School), así como un curso de especialización no European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction. É autora de diferentes artigos científicos nalgunhas das revistas de maior prestixio internacional (como Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking ou Computers in Human Behavior), revisora de revistas nacionais e internacionais e conta con numerosas achegas en congresos científicos e simposiums profesionais. Ademais imparte talleres de formación e sensibilización tanto a educadores, nais e pais, como a adolescentes, e é docente e conferenciante en cursos e seminarios sobre a adolescencia en entidades como a Axencia de Coñecemento en Saúde (ACIS), o Centro Autonómico de Formación e Innovación (CAFI) ou no programa de Formación Continuada a Distancia (FOCAD) do Consello Xeral da Psicoloxía de España (COP).
Santiago Reboyras Martínez (Sesión III: Os menores na Rede. Como podemos axudar as Forzas e Corpos de Seguridade)
Inspector do Corpo Nacional de Policía. Xefe do Grupo de Delincuencia Económica e Tecnolóxica, Unidade de Delincuencia Económica e Fiscal da Brigada Provincial Policía Xudicial da Coruña. Diplomado en Ciencias Policiais, Universidade de Salamanca (2001), Máster en ciberdelincuencia, Univerisad Nebrija (2017). Ao longo da súa carreira profesional foi responsable de distintos grupos de investigación nos que desempeñou o cargo de Xefe de Grupo Operativo, nas áreas de Policía Xudicial e de Estranxeiría e Fronteiras. Dedicado á investigación dos delitos tecnolóxicos dende o ano 2005. O seu labor actual é a de dirixir, coordinar e impulsar a investigación dos delitos cometidos a través de internet e daqueles relacionados coa delincuencia económica, coordinando as investigacións máis complexas a nivel provincial. Entre os tipos delituosos investigados atópanse: a pornografía infantil, estafas na rede, redes sociais, ciberbullying, stalking, sexting, pharming, phishing, falsidades documentais, así como ataques de denegación de servizo, branqueo de capitais, descubrimento e revelación de segredos ou danos informáticos. Colabora habitualmente co Plan Director para a mellora da convivencia e seguridade escolar do Ministerio do Interior e igualmente colaborou como relator con diversas institucións como son as Universidades da Coruña, de Santiago de Compostela, a UNED, a Deputación Provincial da Coruña, Cruz Vermella, etc. Formou parte de misións internacionais relacionadas coa formación de Oficiais de Policía dedicados á investigación de delitos tecnolóxicos da Policía croata en Zagreb (Croacia).
Contidos
Vivimos nunha sociedade globalizada e que evoluciona de forma tan vertixinosa, que cada vez máis nais, pais e educadores sentimos inseguros á hora de afrontar os novos desafíos que supón educar a día de hoxe aos nosos fillos e fillas. O uso do móbil, Internet, as redes sociais, os videoxogos, o ciberacoso, o sexting ou as novas formas de pederastia na Rede (grooming), supoñen un escenario verdadeiramente incerto e complicado que fai que ás veces non sexamos conscientes de determinados riscos ou, simplemente, que non saibamos ben como responder ante determinadas situacións. A miúdo preguntámonos que teñen na cabeza os nosos fillos adolescentes cando incorren en diferentes prácticas de risco na Rede, pero non menos importante é preguntarnos en que están a fallar familias, Administración e institucións. Expertos de ámbitos diferentes aínda que complementarios (educativo, sanitario, legal e policial) comparten en voz alta as súas experiencias e reflexións nun intento de atopar algunhas das claves para entender e previr, convencidos de que a Educación con maiúsculas constitúe a arma máis poderosa á que podemos recorrer. Nun formato de charlas amenas e distendidas analizarán diferentes interrogantes e desafíos e tentarán proporcionarnos respostas e recomendacións concretas para o día a día.
O programa estrutúrase en tres sesións, de aproximadamente 1h30min de duración cada unha, reservando a última parte para o debate e posibles preguntas dos asistentes.
Materiais e documentación
Ponente
David Cortejoso
Psicólogo Sanitario e Máster en Terapia de Conduta, Coordinador da área de Novas Tecnoloxías aplicadas á Psicoloxía do Colexio Oficial de Psicoloxía de Castela e León, foi Profesor Universitario do Grao de Criminología na Universidade Isabel I e Profesor Universitario no Máster de Criminalística na Universidade de Camilo José Cela na materia de delitos tecnolóxicos e Director do I Experto Universitario en Educación para a Seguridade no Uso do TIC en menores coa Universidade Isabel I, Vicepresidente de Helptic (Asociación de Afectados o uso do TIC), docente para o Ministerio de Industria a través de Rede.é na capacitación de membros das Forzas e Corpos de Seguridade do Estado en Materia de riscos do TIC, membro da Sociedade Española de Criminología e Ciencias Forenses (SECCIF), colaborador habitual do Goberno de Canarias, da Deputación de Valladolid, do INCIBE (Instituto da Ciberseguridad en España) e da AEPAP (Asociación Española de Pediatría de Atención Primaria) na creación de materiais e formación en riscos do TIC.
Nos últimos anos especializouse nos perigos que o uso inadecuado do TIC supón para nenos e adolescentes. Realizou diversos cursos sobre a temática, asistido a xornadas, escrito artigos e ademais, creou e conduce unha web especializada no devandito tema: bullying-acoso.com, e impartiu distintas charlas e xornadas sobre dita temática en distintas cidades de toda a xeografía española: bullying-acoso.com/mi-labor.
http://davidcortejoso.com
Contidos
Nos obradoiros preténdense como obxectivos:
Sesión I
Sesión II
Ponente
Emma Enríquez Merayo (Nutriciona)
Contidos
No obradoiro, práctico e dinámico, aprenderemos a elixir unha boa alimentación para toda a familia e deseñaremos un menú saudable semanal.
Poñente
Marina Pérez – Lafuente Moyá (profesora de CEE Bata – Os Mecos)
Contidos
Concienciar e formar ás familias socias coa mellora da Calidade de Vida das persoas con discapacidade intelectual.
Poñentes
Xoel Graíño González (ex-alumno do CEIP)
Elisa Vázquez Vázquez (PT do Departamento de Orientación do IES Salvador de Madariaga)
Mesa redonda con participantes de Administracións públicas e outras entidades
Contidos
A xornada ten previsto o seguinte contido:
Francisco Labrador Encinas, Ana Requesens Moll, Mayte Helguera Fuentes
http://www.madrid.org/bvirtual/BVCM013902.pdf
Informe Extr. do Valedor do Pobo "Adolescentes e Internet en Galicia"
http://www.valedordopobo.gal/wp-content/uploads/2016/05/Adolescentes-e-Internet.-GAL.pdf
Proxecto Net Children Go Mobile
http://www.ehu.eus/documents/1370232/0/Informe+NET+CHILDREN+RED.ES+Espa%C3%B1a+2016.pdf
Proxecto “Mocidade on line”
Xunta de Galicia, USC, Valedor do Pobo
http://www.valedordopobo.gal/wp-content/uploads/2017/07/PROXECTO_MOCIDADE_ONLINE_RESULTADOS-XERAIS.pdf
EU Kids Online
http://www.lse.ac.uk/media@lse/research/EUKidsOnline/Home.aspx
http://www.ehu.eus/es/web/eukidsonline/hasiera
https://www.facebook.com/EUKidsOnlineSpain
EU Kids Online é unha rede multinacional de investigación. Pretende mellorar o coñecemento das oportunidades, riscos e seguridade en liña dos nenos en Europa.
Chaval.es (Red.es)
http://www.chaval.es/chavales/
Educar aos adultos sobre as posibilidades das TIC, ensinar o bo uso e exporlles retos e contidos que lles sexan útiles na súa relación cos mozos e menores. Unifica diferentes sitios de denuncia de delitos. Recursos de axuda e recursos didácticos, noticias...
PantallasAmigas
http://www.pantallasamigas.net/
Promoción do uso seguro e saudable das novas tecnoloxías e o fomento da cidadanía dixital responsable na infancia e a adolescencia.
Instituto Nacional de Ciberseguridade
https://www.incibe.es/
Internet Segura for Kids
https://www.is4k.es/
Aplicacións de control parental en ordenadores
https://www.segu-kids.org/padres/control-parental-aplicaciones.html
Buscador de ferramentas de control parental
http://sipbench.eu/phase9.cfm/secid.7
A ENP finánciase coas aportacións das familias socias do Anpa e coa colaboración das entidades seguintes:
- ONG Axuda en Acción a través do plan de actividades asinado co CEIP Emilia Pardo Bazán e Anpa Milnenos para o curso 2017/2018.
- CC Los Rosales coa cesión do local para a celebración do obradoiro de disciplina positiva
As inscricións nas sesións son gratuitas pra todos os socios/as,pero deberedes facer a incrición online a través da aplicación do ANPA. Por razóns de aforo entenderemos que a solicitude é para un adulto salvo que incribades a dous dos vosos fillos/as ou nos indiquedes nun mail outra cousa.
Iremos publicando no blog toda a información que se vaia xenerando durante as xornadas, para que quede a disposición de todos nos.
Moitas grazas.
Calendario de eventos
Disciplina positiva
Datos das sesións- Sesión informativa: 27/10/2017, 18:00-19:30 (http://milnenosgalego.blogspot.com.es/2017/10/primeira-charla-da-enp.html)
- Primeira edición: 10/11/2017 16:00-20:00 e 11/11/2017 10:00-14:00 (http://milnenosgalego.blogspot.com.es/2017/11/primeiro-obradoiro-da-enp.html)
- Segunda edición: 16/11/2017 16:00-20:00 e 17/11/2017 16:00-20:00
Ponente
María Soto
Educa Bonito en Disciplina Positiva http://educabonito.blogspot.com.es/
María Soto, de Educa Bonito, conduce a través de dos seus obradoiros a enerxía positiva a outras familias (A Voz de Galicia, 20/10/2017)
Contidos
A DISCIPLINA POSITIVA ofrece respostas e ferramentas prácticas para dirixir os retos diarios dos nosos nenos cara a momentos de aprendizaxe para a vida. Baseada na amabilidade e a constancia, céntrase na procura de solucións e o manexo respectuoso das emocións, porque ensina e motiva ós nenos a que descubran as súas propias capacidades. Aporta un clima de cooperación nos fogares e nas aulas e guía ós nenos no desenvolvemento de habilidades como o autocontrol, a resolución de conflitos, a empatía e a tolerancia, o respecto por sí mesmos e os demais, etc.
Algúns dos contidos que se tratarán son:
- Alternativas responsables aos premios e castigos.
- Actitude centrada en solucións.
- Bullying na escola.
- Celos e pelexas na casa.
- Cómo inflúe a nosa actitude na súa educación.
- Sentido de pertenza: reunións familiares e de aula.
Materiais e documentación
Internet, novas tecnoloxías e menores
Datos das sesións- Sesión I: 24/11/2017, 18:00-20:00
- Sesión II: 01/12/2017, 18:00-20:00
- Sesión III: 15/12/2017, 18:00-20:00
- Ubicación: SUM (Salón de Usos Múltiples) do colexio de primaria
- Inscrición: aberta só para socios/as. A través da aplicación do ANPA. Poderán ir ambos tutores dado que o aforo é a capacidade do SUM.
- Servicio de canguros para os nenos: alta a través da aplicación do ANPA.
Ponentes
Daniel Neira Barral (Sesión I: Adolescentes e Novas Tecnoloxías: aspectos legais que non estaría de máis coñecer)
Doutor en Dereito. Avogado en exercicio polo Ilustre Colexio de Avogados de Santiago de Compostela dende o ano 2001 e Investigador da Universidade de Santiago de Compostela. Responsable de área na Oficina do Valedor do Pobo de Galicia, en campos como transparencia, acceso a información en corporacións locais e órganos/institucións rexionais, novas tecnoloxías e menores e Internet (2012-2015). Foi membro do equipo de traballo do estudo “Adolescentes e Internet en Galicia” realizado polo Valedor do Pobo e a Consellería de Educación en 2011; do Proxecto “Mocidade En liña” en 2014 (coordinando os aspectos xurídicos do mesmo) e autor de diversas publicacións e informes extraordinarios ao Parlamento de Galicia (Menores e Internet 2012, Transparencia 2014). Coautor do libro “Adolescentes e Novas Tecnoloxías: unha responsabilidade compartida”, así como de diversas publicacións sobre dicha temática. Docente e conferenciante en numerosos cursos, xornadas e seminarios sobre problemas relacionados coa adolescencia, o uso da internet, as redes sociais e as Novas Tecnoloxías ou o cyberbullying, así como do Curso de Prevención, detección e tratamento do Acoso Escolar, da Consellería de Educación (Xunta de Galicia), ou do curso Menores e Internet que actualmente imparte a Academia Galega de Seguridade Pública para a formación das Forzas e Corpos de Seguridade. Director Académico Master Tratamento e protección de datos na Universidade de Santiago de Compostela
Patricia Gómez Salgado (Sesión II: Internet, menores e TIC: claves para entender e previr)
Doutora en Psicoloxía (2015), Máster en Xestión e Dirección de Centros de Servizos Sociais (2014) e Máster en Saúde Pública (2016). Dende 2012 forma parte da Unidade de Psicoloxía do Consumidor e Usuario da Universidade de Santiago de Compostela. Na actualidade compaxina a súa actividade investigadora e docente no ámbito académico co traballo como psicóloga na Federación de Asociacións de Familiares e Enfermos Mentais de Galicia (FEAFES Galicia), sendo tamén colaboradora da Fundación INGADA (Instituto Galego do Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividade e trastornos asociados). Participou en máis dunha quincena de proxectos de investigación e a súa tese doutoral desenvolveuse baixo o título Ou uso problemático da internet e as Novas Tecnoloxías en adolescentes galegos. Ademais desta liña focalizada na detección precoz, screening e prevención do uso problemático da internet entre os menores, participa noutra emerxente sobre ciberacoso e unha terceira enmarcada na prevención do consumo abusivo de alcol entre os adolescentes, o que a levou a realizar unha estancia de investigación no Boston Children’s Hospital (Harvard Medical School), así como un curso de especialización no European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction. É autora de diferentes artigos científicos nalgunhas das revistas de maior prestixio internacional (como Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking ou Computers in Human Behavior), revisora de revistas nacionais e internacionais e conta con numerosas achegas en congresos científicos e simposiums profesionais. Ademais imparte talleres de formación e sensibilización tanto a educadores, nais e pais, como a adolescentes, e é docente e conferenciante en cursos e seminarios sobre a adolescencia en entidades como a Axencia de Coñecemento en Saúde (ACIS), o Centro Autonómico de Formación e Innovación (CAFI) ou no programa de Formación Continuada a Distancia (FOCAD) do Consello Xeral da Psicoloxía de España (COP).
Santiago Reboyras Martínez (Sesión III: Os menores na Rede. Como podemos axudar as Forzas e Corpos de Seguridade)
Inspector do Corpo Nacional de Policía. Xefe do Grupo de Delincuencia Económica e Tecnolóxica, Unidade de Delincuencia Económica e Fiscal da Brigada Provincial Policía Xudicial da Coruña. Diplomado en Ciencias Policiais, Universidade de Salamanca (2001), Máster en ciberdelincuencia, Univerisad Nebrija (2017). Ao longo da súa carreira profesional foi responsable de distintos grupos de investigación nos que desempeñou o cargo de Xefe de Grupo Operativo, nas áreas de Policía Xudicial e de Estranxeiría e Fronteiras. Dedicado á investigación dos delitos tecnolóxicos dende o ano 2005. O seu labor actual é a de dirixir, coordinar e impulsar a investigación dos delitos cometidos a través de internet e daqueles relacionados coa delincuencia económica, coordinando as investigacións máis complexas a nivel provincial. Entre os tipos delituosos investigados atópanse: a pornografía infantil, estafas na rede, redes sociais, ciberbullying, stalking, sexting, pharming, phishing, falsidades documentais, así como ataques de denegación de servizo, branqueo de capitais, descubrimento e revelación de segredos ou danos informáticos. Colabora habitualmente co Plan Director para a mellora da convivencia e seguridade escolar do Ministerio do Interior e igualmente colaborou como relator con diversas institucións como son as Universidades da Coruña, de Santiago de Compostela, a UNED, a Deputación Provincial da Coruña, Cruz Vermella, etc. Formou parte de misións internacionais relacionadas coa formación de Oficiais de Policía dedicados á investigación de delitos tecnolóxicos da Policía croata en Zagreb (Croacia).
Contidos
Vivimos nunha sociedade globalizada e que evoluciona de forma tan vertixinosa, que cada vez máis nais, pais e educadores sentimos inseguros á hora de afrontar os novos desafíos que supón educar a día de hoxe aos nosos fillos e fillas. O uso do móbil, Internet, as redes sociais, os videoxogos, o ciberacoso, o sexting ou as novas formas de pederastia na Rede (grooming), supoñen un escenario verdadeiramente incerto e complicado que fai que ás veces non sexamos conscientes de determinados riscos ou, simplemente, que non saibamos ben como responder ante determinadas situacións. A miúdo preguntámonos que teñen na cabeza os nosos fillos adolescentes cando incorren en diferentes prácticas de risco na Rede, pero non menos importante é preguntarnos en que están a fallar familias, Administración e institucións. Expertos de ámbitos diferentes aínda que complementarios (educativo, sanitario, legal e policial) comparten en voz alta as súas experiencias e reflexións nun intento de atopar algunhas das claves para entender e previr, convencidos de que a Educación con maiúsculas constitúe a arma máis poderosa á que podemos recorrer. Nun formato de charlas amenas e distendidas analizarán diferentes interrogantes e desafíos e tentarán proporcionarnos respostas e recomendacións concretas para o día a día.
O programa estrutúrase en tres sesións, de aproximadamente 1h30min de duración cada unha, reservando a última parte para o debate e posibles preguntas dos asistentes.
Materiais e documentación
Internet, novas tecnoloxías e menores: obradoiros
Datos das sesións- Sesión I: 11/01/2018, 18:00-20:00
- Sesión II: 12/01/2018, 18:00-20:00
- Ubicación: SUM (Salón de Usos Múltiples) do colexio de primaria
- Inscrición: dispoñible a través da aplicación do ANPA
Ponente
David Cortejoso
Psicólogo Sanitario e Máster en Terapia de Conduta, Coordinador da área de Novas Tecnoloxías aplicadas á Psicoloxía do Colexio Oficial de Psicoloxía de Castela e León, foi Profesor Universitario do Grao de Criminología na Universidade Isabel I e Profesor Universitario no Máster de Criminalística na Universidade de Camilo José Cela na materia de delitos tecnolóxicos e Director do I Experto Universitario en Educación para a Seguridade no Uso do TIC en menores coa Universidade Isabel I, Vicepresidente de Helptic (Asociación de Afectados o uso do TIC), docente para o Ministerio de Industria a través de Rede.é na capacitación de membros das Forzas e Corpos de Seguridade do Estado en Materia de riscos do TIC, membro da Sociedade Española de Criminología e Ciencias Forenses (SECCIF), colaborador habitual do Goberno de Canarias, da Deputación de Valladolid, do INCIBE (Instituto da Ciberseguridad en España) e da AEPAP (Asociación Española de Pediatría de Atención Primaria) na creación de materiais e formación en riscos do TIC.
Nos últimos anos especializouse nos perigos que o uso inadecuado do TIC supón para nenos e adolescentes. Realizou diversos cursos sobre a temática, asistido a xornadas, escrito artigos e ademais, creou e conduce unha web especializada no devandito tema: bullying-acoso.com, e impartiu distintas charlas e xornadas sobre dita temática en distintas cidades de toda a xeografía española: bullying-acoso.com/mi-labor.
http://davidcortejoso.com
Contidos
Nos obradoiros preténdense como obxectivos:
- Dotar aos pais dunha serie de habilidades tecnolóxicas para a xestión adecuada da súa información na Rede e evitar perigos da internet.
- Dotar aos pais de recursos para facilitar a educación dixital que deben impartir aos seus fillos.
- Dotar aos pais de coñecementos sobre apps e programas actuais que lles axudarán na xestión do uso da internet que fan os seus fillos.
Sesión I
- Navegadores: configuración, pestanas e marcadores, almacenamento de contrasinais en navegadores, plugins útiles e modo incógnito
- Navegación segura: certificados, URLs acurtadas, códigos QR e analizador de URLs e arquivos
- Xestión de permisos e antivirus
- Contrasinais, peches de sesión, verificación en dous pasos e xestores de contrasinais
- Configuración do router (wifi) de casa
- Smartphones e tablets: bloqueo, contornas seguras para menores, apps de localización familiar, compras integradas, en caso de roubo ou perda...
Sesión II
- Que facer ante a perda ou roubo do smartphone
- YouTube, WhatsApp e Instagram: opcións e privacidade
- Control parental: contas de usuario, coñecemento do programa, manexo e programación de Qustodio
- Outras ferramentas de control parental
- Almacenamento de información en discos ríxidos, na nube e encriptación de arquivo. Copias de seguridade.
Nutrición saudable e responsable
Datos das sesións- Sesión I: 23/02/2018, 18:00-20:00
- Sesión II: 02/03/2018, 18:00-20:00
- Ubicación: SUM (Salón de Usos Múltiples) do colexio de primaria
- Inscrición: dispoñible a través da aplicación do ANPA
Ponente
Emma Enríquez Merayo (Nutriciona)
Contidos
No obradoiro, práctico e dinámico, aprenderemos a elixir unha boa alimentación para toda a familia e deseñaremos un menú saudable semanal.
Trastorno do Espectro do Autismo (TEA)
Datos das sesións- Sesión: 09/05/2018, 17:00-20:00
- Ubicación: SUM (Salón de Usos Múltiples) do colexio de primaria
- Inscrición: dispoñible a través da aplicación do ANPA
Poñente
Marina Pérez – Lafuente Moyá (profesora de CEE Bata – Os Mecos)
Contidos
Concienciar e formar ás familias socias coa mellora da Calidade de Vida das persoas con discapacidade intelectual.
O cambio a secundaria e clausura
Datos das sesións- Sesión: 14/05/2018, 17:00-19:00
- Ubicación: SUM (Salón de Usos Múltiples) do colexio de primaria
- Inscrición: dispoñible a través da aplicación do ANPA
Poñentes
Xoel Graíño González (ex-alumno do CEIP)
Elisa Vázquez Vázquez (PT do Departamento de Orientación do IES Salvador de Madariaga)
Mesa redonda con participantes de Administracións públicas e outras entidades
Contidos
A xornada ten previsto o seguinte contido:
- 17:00 horas: intervención do ex-alumno do CEIP Xoel Graíño González
- 17:30 horas: intervención de Elisa Vázquez Vázquez, PT do Departamento de Orientación do IES Salvador de Madariaga
- 18:00 horas: mesa redonda con participación do equipo directivo do CEIP, representantes de Axuda en Acción e administracións convidadas para tratar sobre sobre a ENP e proxectos para o noso CEIP e barrio (convidadas Axuda en Acción, Deputación da Coruña, Concello de Coruña e Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria-Xefatura Territorial)
- 18:30 horas: en función do punto anterior, clausura "formal"
Material adicional e outra documentación
Guía para padres y educadores sobre el uso seguro de Internet, móviles y videojuegosFrancisco Labrador Encinas, Ana Requesens Moll, Mayte Helguera Fuentes
http://www.madrid.org/bvirtual/BVCM013902.pdf
Informe Extr. do Valedor do Pobo "Adolescentes e Internet en Galicia"
http://www.valedordopobo.gal/wp-content/uploads/2016/05/Adolescentes-e-Internet.-GAL.pdf
Proxecto Net Children Go Mobile
http://www.ehu.eus/documents/1370232/0/Informe+NET+CHILDREN+RED.ES+Espa%C3%B1a+2016.pdf
Proxecto “Mocidade on line”
Xunta de Galicia, USC, Valedor do Pobo
http://www.valedordopobo.gal/wp-content/uploads/2017/07/PROXECTO_MOCIDADE_ONLINE_RESULTADOS-XERAIS.pdf
EU Kids Online
http://www.lse.ac.uk/media@lse/research/EUKidsOnline/Home.aspx
http://www.ehu.eus/es/web/eukidsonline/hasiera
https://www.facebook.com/EUKidsOnlineSpain
EU Kids Online é unha rede multinacional de investigación. Pretende mellorar o coñecemento das oportunidades, riscos e seguridade en liña dos nenos en Europa.
Chaval.es (Red.es)
http://www.chaval.es/chavales/
Educar aos adultos sobre as posibilidades das TIC, ensinar o bo uso e exporlles retos e contidos que lles sexan útiles na súa relación cos mozos e menores. Unifica diferentes sitios de denuncia de delitos. Recursos de axuda e recursos didácticos, noticias...
PantallasAmigas
http://www.pantallasamigas.net/
Promoción do uso seguro e saudable das novas tecnoloxías e o fomento da cidadanía dixital responsable na infancia e a adolescencia.
Instituto Nacional de Ciberseguridade
https://www.incibe.es/
Internet Segura for Kids
https://www.is4k.es/
Aplicacións de control parental en ordenadores
https://www.segu-kids.org/padres/control-parental-aplicaciones.html
Buscador de ferramentas de control parental
http://sipbench.eu/phase9.cfm/secid.7